9 Nisan 2014 Çarşamba

Fırında Karnıbahar Mücveri

Tarif bana ait olup, aşırı derecede nefis olmuştur. :) Fotoğrafı pek başarılı çekememiş olsam da...

Malzemeler:

1 orta boy karnıbahar
2 orta boy havuç
3-4 dal taze soğan
3-4 dal taze sarmısak
1 avuç taze nane
2 yumurta
1/2 su bardağı un
2 yemek kaşığı galeta unu
Baharatlar: tuz, karabiber, toz kırmızı biber, muskat, kimyon, toz kişniş

Üzerine:

Taze kaşar peyniri (ben tost kaşarı kullandım, dilimlerken de iyi oldu, kare şeklinde dilimledim.)
Toz kırmızı biber
Nane yaprakları

Yapılışı:

Karnıbaharı ister buharda ister suda haşlayarak, diriliğini kaybetmeyecek şekilde pişirin. Ben buharda pişirdim. Sıcakken rondoya atıp, ince bulgur kıvamına gelene kadar çekin. Rendenin ince tarafıyla rendelediğimiz havuçları, ince ince kıydığımız taze soğan, sarmısak ve naneyi ekleyip soğumaya bırakın. Sebze karışımımız soğuduktan sonra içine baharatları, 2 yumurtayı, unu ve galeta ununu ekleyip karıştırın.

Mücver karışımımızı hafifçe yağladığımız fırın tepsisine yayıp 15 dakika kadar fırında pişirin. Çıkarmaya yakın, üzerine kaşarları ve toz kırmızı biberi serpin. Kaşarlar eriyip, iyice kızarınca fırından alın. 5 dakika dinlendirdikten sonra, dilimleyip servis yapın. Afiyet olsun... 

0 yorum :

Yorum Gönder